073 822 0013      +31 6 424 729 54     info@phonerepairs.nl      Ploossche Hof 13 5233 HA Den Bosch ('s-Hertogenbosch)

Logo PhonerepairsBinnen 30 minuten klaar terwijl u meekijkt | Uitsluitend originele onderdelen | 12 maanden garantie | Gratis parkeren | Ook 's avonds geopend

Phone Repairs gebruikt uitsluitend originele onderdelen

Bij ons is er maar één kwaliteit en dat is origineel. Jouw toestel blijft dus na reparatie bij ons volledig origineel! Wij gebruiken uitsluitend originele onderdelen voor alle reparaties die we uitvoeren. Kwaliteit vinden wij uiterst belangrijk. Wij staan voor ons ambacht en gaan altijd voor de perfectie en daarom kiezen wij voor het aanbieden van reparaties met uitsluitend originele onderdelen.

Bel: 073 822 0013

Phone Repairs Den Bosch App ons!
Gemiddelde reactietijd: 10 minuten

Waarom wij uitsluitend originele onderdelen gebruiken?

Het antwoord is eigenlijk heel simpel, je hebt een kostbaar toestel gekocht en deze dient volledig origineel te blijven. Wij krijgen regelmatig de vraag hoe wij aan de originele schermen en onderdelen komen. Daar maken wij geen enkel geheim van, voor veel merken kunnen wij direct bij de fabrikant of groothandel de originele schermen en andere originele onderdelen bestellen. En mocht dit niet mogelijk zijn, dan demonteren we zelf, nieuwe toestellen of kopen deze in bij demontage bedrijven. Om je toch te kunnen helpen, met jouw probleem. Soms is originele onderdelen gebruiken niet meer mogelijk omdat het simpelweg niet meer te bestellen is. Dan gebruiken wij altijd de hoogst mogelijke kwaliteit die leverbaar is.

iPhone onderdelen zijn een geval apart

Voor alle Apple reparaties gebruiken wij  ‘demontage’ onderdelen. Wij kopen deze onderdelen in bij demontage bedrijven, of demonteren zelf nieuwe iPhone’s voor de onderdelen. Zij of wij kopen nieuwe iPhone’s in en demonteren deze om daarna in losse onderdelen te verkopen. Zo komen wij aan de volledig originele Apple schermen en onderdelen. De prijzen zijn helaas hoger dan de namaak onderdelen, maar zijn volledig origineel.

Apple serialized onderdelen

Apple implementeert vanaf de iPhone 11 en hoger een systeem waarbij componenten van hun apparaten een uniek serienummer krijgen dat gekoppeld is aan de moederbord, het centrale brein van het apparaat. Wanneer een gebruiker besluit om een schermreparatie uit te laten voeren door een onafhankelijk partij, zoals Phone Repairs , detecteert het apparaat een verschil in serienummers – zelfs indien originele onderdelen worden gebruikt – en genereert een systeemwaarschuwing.

Deze melding komt enkel omdat het serienummer van het nieuwe scherm, accu of camera anders is dan het serienummer van het onderdeel dat vervangen moet worden. Deze video legt het erg goed uit.

Als voorbeeld: Indien de schermen van twee splinternieuwe iPhone 14’s worden omgewisseld, zullen beide toestellen een waarschuwingsmelding weergeven. Wij beschouwen deze melding als een vorm van intimidatie naar de gebruiker toe en vinden dat dit niet zou moeten mogen. Wij pleiten voor een vrije reparatiemarkt, waarin de gebruiker zelf kan kiezen waar de reparatie of het onderhoud wordt uitgevoerd. Ondanks deze waarschuwingen functioneert het apparaat zoals het hoort. Een voorbeeld van deze systeemwaarschuwingen is te zien in onderstaande afbeelding.

Deze waarschuwingsmeldingen doken voor het eerst op in 2019 bij de introductie van de iPhone 11 en zijn sindsdien aanwezig bij alle modellen die na dat jaar zijn gelanceerd.

Zijn er oplossingen:

Een methode is het overzetten van de chip met het serienummer naar het nieuwe scherm. Dit proces is risicovol vanwege de hoge temperaturen (+300 graden) die benodigd zijn en kan schade aan het scherm veroorzaken, naast dat het tijdrovend en kostbaarder is dan een standaard schermreparatie. We moeten helaas accepteren dat deze  meldingen een deel van het reparatieproces zijn, maar dit stelt ons in staat om reparaties van hoge kwaliteit en met snelle service te blijven aanbieden.

Na de eenmalig melding is deze systeemmelding alleen nog terug te vinden in de instellingen app. Deze melding is alleen te voorkomen door uw toestel bij Apple of een Apple Independent Repair Provider (IRP) te laten repareren. Helaas zijn deze Apple Independent Repair Providers (IRP) totaal niet onafhankelijk van Apple zoals de naam doet vermoeden, zij mogen maar een aantal door Apple bepaalde reparaties aanbieden. Apple probeert op deze werkwijze de reparatie markt weer in eigen hand te krijgen c.q. te houden, dit ten nadele van u als iPhone eigenaar.

Wij willen geen Apple Independent Repair Provider (IRP) worden omdat wij dan geen moederbord reparaties, waterschade reparaties enz. meer mogen uitvoeren van Apple. En u als klant dus minder reparatie opties heeft, dat is een slechte zaak voor u als iPhone gebruiker. Ander nadeel voor u als klant is dat al u informatie met Apple zal moeten worden gedeeld, dus ook uw complete NAW gegevens. Ook moet u de ‘Zoek mijn iPhone’ uitschakelen, en de belangrijke privacy gevoelige data op u toestel wordt gewist.

Apple gaat dus stapje voor stapje steeds verder in het serializen van iPhone onderdelen, Dit is een slechte zaak voor u als klant en voor het milieu. Apple repareert officieel namelijk maar een aantal zaken, het scherm, accu, achtercamera’s en backcover. Heeft u iPhone een ander defect dan vervangen zij het gehele toestel. Waar u ook nog eens honderden euro’s voor mag betalen, en uw oude toestel aan Apple moet afstaan. Wij repareren alles van schermen, accu’s, camera’s, camera lens, achterkanten, behuizingen, knoppen, oplaadpoort, moederborden, waterschade, enz, enz,. Wat natuurlijk veel beter is voor uw portemonnee en het milieu.

Wanneer krijgt u een melding?

Display vervanging: iPhone 11, 11 Pro, 11 Pro Max, 12 Mini, 12, 12 Pro, 12 Pro Max, 13 Mini, 13, 13 Pro, 13 Pro max, 14 Mini, 14, 14 Pro, 14 Pro Max. Na vervanging scherm bij de iPhone 13 en hoger werkt automatische helderheid niet meer.

Batterij vervanging: iPhone SE (2020), iPhone SE (2022), Xr, Xs, XS Max, 11, 11 Pro, 11 Pro Max, 12 Mini, 12, 12 Pro, 12 Pro Max, 13 Mini, 13, 13 Pro, 13 Pro max, 14 Mini, 14, 14 Pro, 14 Pro Max. Accu gezondheid is wel uit te lezen met 3UTools (windows) en CoconutBattery (Mac)

Achtercamera vervanging: iPhone 12 Mini, 12, 12 Pro, 12 Pro Max, 13 Mini, 13, 13 Pro, 13 Pro max, 14 Mini, 14, 14 Pro, 14 Pro Max

Auto-brightness functie

De Auto-brightness functie van Apple, beschikbaar vanaf de iPhone 8, past de scherm helderheid automatisch aan het omgevingslicht aan. Bij vervanging van het scherm op iPhone 14-modellen en hoger vervalt deze functie.

Hugh Jeffreys legt in onderstaande video uit wat Apple doet

In Europa zijn wij als gezamenlijke onafhankelijke reparateurs een lobby begonnen om praktijken zoals hierboven ook in de EU aan banden te laten leggen / te verbieden. Immers is het niet milieu vriendelijk en totaal onnodig, om bij bijv. een gebroken cameralens, achterkant, defect knopje enz. enz. het gehele toestel te vervangen.

The Right to repair

In Europa zijn wij als gezamenlijke onafhankelijke reparateurs een lobby begonnen om praktijken zoals hierboven ook in de EU aan banden te laten leggen / te verbieden. Immers is het niet milieu vriendelijk en totaal onnodig, om bij bijv. een gebroken cameralens, achterkant, defect knopje enz. enz. het gehele toestel te vervangen.

Uitsluitend originele onderdelen
Test machine die laat zien dat de accu origineel is – Quality Control

Let op, wij laten aan de binnenkant (op het vervangen onderdeel) van uw telefoon een kenmerk achter zodat wij kunnen zien dat het toestel door ons is gerepareerd (om fraude te voorkomen, dat is helaas noodzakelijk). Indien het toestel terug moet naar de fabrikant, moet u eerst bij ons langs komen, zodat wij dit kenmerk kunnen verwijderen.

Officiële factuur op naam voor uw verzekering of bedrijf

Bij ons krijgt u ten alle tijden een factuur op naam met BTW specificatie. Wij staan achter onze diensten en geven daar dan ook 12 maanden garantie op. Onze monteurs zijn volledig opgeleid. Na een reparatie bij ons, behoud u gewoon uw fabrieksgarantie.

Professionele smartphone en tablet reparatie

Wij nemen altijd adequate maatregelen tegen Electro Static Discharge (ESD)Uw toestel wordt met de grootst mogelijke zorg en kwaliteit gerepareerd. Wij gebruiken professioneel gereedschap van o.a. Amscope, JBCWiha, Hakko, Baku, Quick, Fluke.

12 maanden garantie 

Wij zijn uniek met onze garantie termijn van 12 maanden garantie. Reparaties dienen goed te worden uitgevoerd en moeten duurzaam zijn. Wij gebruiken daarom uitsluitend originele onderdelen en geven u zelfs 12 maanden garantie op de reparatie en de vervangen onderdelen.

Snelle reparatie

Tijdens de reparatie kunt u onder het genot van een lekker kopje vers gemalen bonen koffie, frisdrank, water of thee meekijken hoe uw toestel gerepareerd wordt. De reparatie duurt niet langer dan 30 minuten. Wij werken op afspraak om u te garanderen dat we alle tijd en aandacht voor u en uw reparatie hebben. Door onze werkwijze heeft u nooit te maken met wachttijden. U komt binnen en we repareren uw toestel direct.

Professionele smartphone en tablet reparatie

Wij nemen altijd professionele voorzorgsmaatregelen voordat wij een reparatie uitvoeren, waaronder maatregelen tegen Electro Static Discharge (ESD)Uw toestel wordt met de grootst mogelijke zorg en kwaliteit gerepareerd. Wij zorgen er dan ook altijd voor dat al uw gegevens/data op u toestel blijven staan.

U kunt uw toestel niet missen, geen uur. Die wetenschap vormt het uitgangspunt van onze dienst: snel, klaar terwijl u wacht en vanuit een transparante en eerlijke bedrijfsvoering. U ziet wat we doen, en dat tegen zeer scherpe tarieven. Uw toestel is waardevol en bevat privacygevoelige informatie, waarmee wij zeer zorgvuldig en discreet omgaan.

 Betaling

Graag betalen met uw pinpas, maar contant kan natuurlijk ook.

Snelheid is bij waterschade zeer belangrijk

Uw toestel moet binnen 72 uur na het contact met water en/of vocht bij ons binnen zijn, zodat we het toestel chemisch kunnen reinigen om corrosie en kalkafzetting aan het PCB (moederbord) te beperken. Geen enkel toestel is waterdicht, enkel spatwaterdicht. Ook toestellen met een IP-certificering zijn niet waterdicht. Daarom sluit ook elke fabrikant garantie uit bij waterschade, welke IP-certificering hun toestel ook heeft.

Droog u toestel (uitwendig) met een handdoek af. Droog het toestel NOOIT met een föhn, in een oven, in de zon, op de verwarming, enz. Leg het toestel ook NIET in rijst, dit is een mythe.

De kosten voor de waterschade behandeling bedragen €40,- euro incl. montage en BTW. Ongeacht of het toestel wel of niet te redden is. Deze kosten zijn voor de arbeidstijd, kennis, apparatuur en chemische middelen. Reparatie duur is 2 a 3 werkdagen. Lees hier verder over waterschade reparatie

Bel ons onmiddellijk als u toestel nat is geworden: 073 822 0013

Hoe langer u wacht met u toestel naar ons te brengen, hoe kleiner de kans op succes.

  • Binnen 1 tot 6 uur 90%
  • Na 6 tot 12 uur 80%
  • Na 12 uur tot 72 uur 40%
  • Langer dan 72 uur <5%

Voorraad smartphone en tablet reparatie

Voor alle toestellen op onze website heeft Phone Repairs 95% van de onderdelen op voorraad. Hierdoor kunnen wij u altijd snel helpen. Mocht er onverhoopt een onderdeel niet op voorraad zijn, dan is deze doorgaans binnen twee werkdagen binnen. Soms wat langer als we de onderdelen speciaal voor u nog moeten importeren. Wij kunnen u dus altijd snel helpen.

Bij Phone Repairs kunt u terecht voor professionele, snelle en voordelige reparatie van uw iPhoneiPadSamsung, Huawei, NokiaHonor, Google PixelOnePlus, LG, Xiaomi, Poco by XiaomiNexus,  SonyMeizu, Moto, Microsoft Lumia, Nokia LumiaOPPO, Wiko, Motorola, Lenovo, Elephone, UmiDigi, Essential Phone, Vivo, en Asus.

Bel nu

Start chat
1
WhatsApp met Phone Repairs
Klik op de verzendknop om een WhatsApp gesprek te starten met Phone Repairs. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 10 tot 20 uur. Gemiddelde reactietijd: 10 minuten.